Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Pelik Anak Kambing menyerupai Dajjal



Info Pelik:Pelik Anak Kambing menyerupai Dajjal
Fenomena pelik tapi benar dialami warga Desa Kalirejo yang terletak di Dusun Kebonsawah, Desa Kalirejo mengejutkan apabila seekor anak kambing yang telah dilahirkan  dengan mata satu dan membuat masyarakat setempat setempat menjadi hairan .Menurut sumber kambing itu  menyerupai dajjal. Fenomena yang terjadi pada 14 jun 2011 lalu itu  tak pelak membuat masyarakat  heboh.
Kambing milik salah satu warga bernama Nasriah (40) itu dianggap aneh.Kerana nyata kambing tersebut mempunyai mata satu diantara kambing-kambing yang lain.Perkara ini juga membuat masyarat sekeliling memberi tumpuan terhadap kambing berkenaan. 
Dipetik dari beberapa berita online, kambing tersebut tidak seperti pada umumnya atau kambing milik warga lainnya. Mata kambing tersebut tampak bermata satu walaupun sebenarnya mata kambing itu ada 2 namun karena kondisinya dempet jadi tampak menjadi satu.
Salah seorang warga beranggapan bahawa kambing tersebut keturunan setan. “Seperti dajal ya (bermata satu, Red). Apa ini turunan setan?” Ujar seorang warga yang menyaksikan kenehan tersebut.
Keanehan seperti yang terjadi di desa Kalirejo memang seringkali terjadi, beberapa waktu lalu pernah terjadi keanehan yang serupa, seorang anak lahir dengan mata satu di israel  dan diyakini banyak orang sebagai anak dajjal walaupun banyak kalangan yang meganggap bahwa kejadian aneh seperti itu hanya sebuah fenomena alam biasa yang tidak perlu dibesar-besarkan.

sumber:misteri
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info