Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Gambar Dada Wanita Ditumbuhi Bulu

Bagi seorang wanita, payudara bagai dua sisi mata pedang. Satu sisi itu adalah simbol kefemininan dan sebaliknya boleh menjadi pencetus kecemasan, membuat sebahagian wanita kemudian mencari cara untuk memperbesarnya.

Bagi mereka yang melakukannya, kos dan risiko yang mungkin perlu ditanggung sepadan dengan hasilnya yang dianggap boleh meningkatkan kepercayaan diri dan daya tariknya. Contohnya Cao, wanita asal Zhejiang, China.


www.hmetroo.blogspot.com
Seperti yang dipetik dari id.berita.yahoo.com yang menyiarkan dari media China CNNB, pekan lalu, Cao yang didiagnosa mengalami pertumbuhan abnormal pada kelenjar susunya mendatangi perkhidmatan urutan payudara pada 2012. Dia dijanjikan payudaranya dapat berkembang dari cup B menjadi C.

Dia harus membayar 437.000 yuan atau sekitar Rp 860 juta untuk rawatan mingguan selama satu tahun, sehingga dia menyedari adanya iritasi pada kulitnya dan meminta jururawat menukar minyak yang digunakan dengan produk yang diimport dari Jepun.

Tapi setelah minyak untuk urutan diganti, tidak juga ada perubahan seperti diharapkan. Bahkan mulai tampak sesuatu yang tidak biasa di bahagian dadanya. "Rambut hitam lebat tumbuh di semua bahagian yang mereka pihat," ujar Cao.

Dipenuhi amarah, Cao menghentikan rawatan dan mengajukan tuntutan pada lembaga perlindungan konsumen, yang kemudian menjadi orang tengah penyelesaian sengketa antara Cao dan pemberi perkhidmatan urut.

Saat pengantaraan, terungkap bahawa pemberi perkhidmatan menempah minyak import dari Jepun dari laman internet yang tidak berdaftar. Mereka akhirnya dinyatakan bersalah kerana tidak memberi maklumat dari mana mereka membeli produk yang diminta Cao.

Mereka diperintahkan mengembalikan kos rawatan yang dibatalkan Cao bernilai 200,000 yuan atau sekitar Rm 100 ribu. Tapi Cao disebut tetap perlu membayar sendiri kos menghilangkan rambut di dadanya, dan tidak mendapatkan ganti rugi atas kos rawatan yang sudah dilakukan


sumber:tabekpuang.blogspot.com
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info