Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Abang Andai Kata Sayang Pergi Dulu

Di suatu pagi hujung minggu yang damai.. Sepasang suami isteri membawa anak mereka yang berusia setahun mengambil angin di kawasan tanah tinggi. Sedang menghirup udara segar di dalam kereta, si isteri melihat ke arah anaknya yang sedang lena di pangkuan. Si isteri tiba-tiba bersuara sambil melihat ke wajah suami yang sedang tekun memandu
Isteri : Abang...

Suami : Iye sayang.. (Jawab suami sambil melihat sekilas wajah isteri tercinta dengan senyuman terukir di bibir)

Isteri : Kalau suatu hari nanti, sayang pergi dulu sebelum abang.. hmm.. (Terdiam seketika sambil mengalih pandangan ke ladang teh yang segar menghijau)

Suami : Kenapa ni sayang.. Apa yang sayang nak cuba sampaikan? (Kening suami sedikit berkerut kerana pelik dengan persoalan isteri)

Isteri : Hmmm.. Kalau suatu hari nanti, sayang pergi dulu sebelum abang.. abang akan cari pengganti sayang tak? (Si isteri bersuara sambil menatap wajah suami)

Suami terdiam seketika...

Suami : Sayang.. Abang tak tau apa yang sedang bermain di fikiran sayang sekarang ni, tapi apa yang abang tau, jika itu yang terjadi dengan izin Allah.. abang tetap nak sayang yang menjadi bidadari abang di syurga nanti. Sayang tunggu abang ya.. (Jawab suami sambil menarik sebelah tangan isteri lalu di cukup penuh kasih)

Isteri : (Air mata bergenang. Diam terharu...) :')

MashaAllah.. Bertapa murninya niat si suami..
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info