Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Wanita Dipukul Kerana Memelihara Aurat

WAJIB BACA !!

KAZEMI DIPUKUL HANYA KERANA INGIN MEMELIHARA AURAT ??


Muslimah berbangsa Inggeris iaitu Kazemi, yang merupakan Muslimah yang tinggal di London. Ketika hamba Allah ini dalam perjalan pulang ke rumahnya, Kazemi telah diserang oleh beberapa warga setempat.(sumber2 menyatakan beliau diserang oleh 4orang perempuan)
Penyerang tersebut cuba untuk buang jilbab Kazemi dengan menarik2 jilbab, namun perkara itu tidak dibiarkan, Kazemi cuba untuk melawan, kerana respon yang ditonjolkan kazemi keempat2 penyerang mula bengang dan terus menjatuhkan Kazemi lalu memukul dibahagian muka.

Akibatnya, Kazemi mengalami luka yang cukup serius di sekitar wajahnya. Disebabkan kerjadian itu, Himpunan Mahasiswa Muslim di London mengutuk tindakan tersebut.

Mereka menuduh kerajaan London mempromosikan dan mendukung kelompok anti-Islam. Selain itu, mereka juga meminta pihak atasan mengambil tindakan atas kerjadian yang menimpa Kazemi.

Kejadian ini bertarikh 11 April 2011 iaitu pada 6 bulan yang lepas. Sengaja Ustaz MustaQim bangkitkan berita ini, kerana kebanyakkan Muslim & Muslimah di Asia Tenggara terlalu memandang ringan mengenai bab aurat . Walaupun menyambung pelajaran hingga keluar negara, khatam Al-Quran berkali2, hebat bab agama tapi yang mengamalkannya hanya berapa % ?

Lihat diluar sana, ramai yang mengenakan tudung tapi berseluar dan baju yang ketat! hingga lelaki yang tidak kuat imannya mejadi gairah lalu berlakulah perkara2 yang tidak diingini seperti rogol, buang anak dll... Bila terkena pandai pula mengutuk lelaki gatal, xde iman, gila sex tapi siapa yang minta kamu berbogel dihadapan mereka yang gilakan sex???

Bagaimana hendak kurangkan kerjadian ini terus berlaku?
Berbaliklah pada Al-Quran dan Sunnah...

“Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”

(Surah Al-Ahzab:59)

# JADI SHARE & KONGSI & SEBARKAN JIKA KAMU RASA PUNYA TANGGUNGJAWAB SEBAGAI SEORANG ISLAM YANG HARUS MENEGUR SAUDARA & SAUDARI YANG MASIH LALAI.
 sumber:rakan fb
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info