Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Jutawan Syarikat Kosmetik Paling Muda Di Dunia

Dia baru berusia 6 tahun, tetapi sudah menjadi jutawan dan hidup serba mewah!

Isabella Barret bukan gadis cilik biasa. Di usianya yang baru 6 tahun, dia sudah menjadi jutawan. Berkat memenangi pelbagai pertandingan kecantikan, tampil di TV dan memiliki perniagaan kecantikan membawanya menjadi seorang yang kaya dengan kehidupan yang mewah.


Beberapa perkara yang anda perlu tahu tentang Isabella Barret:

1. Pertandingan Kecantikan
Sejak kecil lagi, Isabella sering dibawa menyertai pertandingan kecantikan oleh ibunya, Susanna. Dengan bangga, kanak-kanak yang kerap berpenampilan seksi itu mengatakan, “Saya tidak pernah kehilangan apa-apa dan hampir setiap pertandingan yang disertai, saya menang.”


Pengasas Syarikat Kosmetik & Jutawan Termuda Di Dunia

2. Mempunyai 60 Pasang Kasut

Kanak-kanak yang sering mengikat rambutnya ini adalah penggemar kasut. Dia memiliki lebih dari 60 pasang kasut.

3. Setiap Baju Berharga Hampir RM 30ribu

Susanna menghias anak kesayangannya itu secara habis-habisan. Setiap kali mengikuti pertandingan, baju dan perhiasan yang digunakan Isabella boleh mencapai US$ 10 ribu atau hampir RM 30 ribu. Susanna mengaku, selama dua tahun ini dia mengeluarkan perbelanjaan sekitar US$ 50 ribu atau RM 150 ribu untuk menghias Isabella agar menang di pertandingan kecantikan yang disertai.



4. Bisnes Perhiasan & Kosmetik

Bersama ibunya, Isabella memiliki line perhiasan dan kosmetik berjenama ‘Glitzy Girl’. Koleksinya termasuklah lip gloss, lipstick, blusher sehingga ke aksesori seperti gelang dan rantai. Awal bermulanya perniagaan tersebut adalah dari setiap pertandingan yang disertai, Isabella menggunakan gelang dan pelbagai perhiasan lain. Banyak peminatnya yang suka dengan perhiasan tersebut sehingga memberi mereka idea untuk menjualnya.

5. Hidup Mewah

Isabella kini hidup mewah dan bergelumang dengan harta. Kanak-kanak yang sering meniru gaya wanita dewasa itu sering bercuti dan menginap di hotel-hotel mewah. Tidak seperti kanak-kanak lain yang suka memesan makanan seperti kentang dan burger, dia sebaliknya memilih makanan seperti filet mignon dan lobster yang berharga hampir beratus dolar untuk setiap hidangan. “Saya tahu ini kelihatan seperti sombong, tetapi ini bagi saya ia lucu melihat gelagatnya dan ini sebahagian dari kehidupannya,” ujar ibu Isabella.

P/s : woohoo.boleh membuka mata dan menjadi inspirasi bagi usahawan2 di luar.gempak!



credit:http://hannsays.blogspot.com
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info