Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Bukan Gua Saja Balun U..Kalau Mengandung Pergi Buang Puk1 Mak! - Pakwe

APA yang anda saksikan dalam filem-filem barat berhubung seks bebas di kalangan pelajar kolej kini sudah berlaku di Sabah, namun lebih meremangkan bulu roma kerana melibatkan pelajar sekolah menengah yang berusia 15 hingga 18 tahun.

Krew Sabahkini.net yang menjalankan pemantauan terhadap suspek ‘Pelajar Terlampau’ SM St Mary di Menara MPS terkejut apabila mendapati seorang penuntut SM St Mary sedang bertengkar dengan seorang penuntut daripada SM Sung Siew Sandakan.

“Kau itu pandai bikin anak saja, tak mau bertanggung jawab langsung,” kata seorang penuntut bumiputera bernama Maria (bukan nama sebenar) yang masih berbaju sekolah berlogo SM St Mary di satu sudut dekat tangga kecemasan level 9, MenaraMPS.

“Bukan gua sorang hantam sama lu. Bukan gua suruh lu bunting. Kalau tak mau anak,pigi cucilah, Kasi buang sana klinik (gugurkan) pu**mak!. Duit gua boleh kasi ma…”ujar teman lelakinya yang juga sebagai ‘Pegawai Perhubungan Pelanggan’ (PRO).

Krew Sabahkini.Net yang menjalankan intipan mendapati penuntut perempuan yang menjadikan ‘Pelacuran’ sebagai kerja ‘Part-Time’ bagi mencari sumber dana untuk berfoya-foya hujung minggu setelah dihantar PRO menemui pelanggan kaya dan pegawai kerajaan dengan menggunakan beberapa buah teksi yang ditempah khas oleh sindiket berkenaan yang diketuai ‘Mike’ (bukan nama sebenar) anak seorang ternama.

Sesuatu yang amat memeranjatkan, tidak ada klinik swasta yang boleh bertahan di Sandakan tanpa menjalankan kegiatan pengguguran secara haram dan sebahagian besar pelanggannya adakan ‘Pelajar Terlampau’, namun Penguatkuasa Kementerian Kesihatan yang turut bersubahat menyebabkan kegiatan pelacuran amatur ini sukardibendung.

Kebanyakan klinik mengenakan caj antara RM500 hingga Rm1,000 bagi setiap pengguguran haram yang dilakukan dan klinik mendapat pulangan yang lebih menguntungkan, jika janin yang digugurkan dijual kepada sindiket haram yang membeli janin untuk perusahaan kosmetik dan pengusaha sup janin haram yang semakin berleluasa di Sandakan yang mendapat jolokan ‘China Town’.

Menurut maklumat salah seorang pemandu teksi, beliau sudah empat tahun menghantar ramai pelajar perempuan yang ditempah melalui PRO terutama ke rumah mewah atauke hotel di sekitar bandar Sandakan, terutama pada hujung minggu.

“Mereka bayar lumayan kerana saya terpaksa tunggu sehingga selesai dan hantar balik,”ujar Samsuddin (bukan nama sebenar) yang mengakui menerima antara RM30 hingga RM50 bagi bagi jarak perjalanan biasa yang dikenakan tambang antara RM5 hinggaRM7.

Amat melucukan kata Samsuddin, beliau turut melanggan ‘Pelajar Terlampau’ yangdihantarnya; di dalam teksi yang dilencongkan ke Tanah Kuburan Cina kerana tidak tahan dengan kecantikan dan godaan pelajar tersebut sebelum dihantar menemui pelanggan di sebuah hotel terkemuka di Sandakan.

“Setelah berpakaian dan bermekap kita tidak sedar mereka adalah pelajar tingkat 3atau 4. Kita benar-benar tergoda. Boleh tahan. Bukan lelakilah kalau tidak gian melihat perangai mereka,” ujar Samsuddin yang mengakui masih bujang kerana tidak mempunyai pendapatan yang mencukupi untuk mendirikan rumah tangga.

Sabahkini.Net tidak berniat memalukan SM St Mary, SM Sung Siew atau Jabatan Pendidikan Sabah di atas kegiatan yang tidak bermoral ini, namun terpaksa mendedahkan nama sekolah setelah mendapati para pelajar ini benar-benar bersekolah di kedua buah sekolah berkenaan.

Semoga dengan pendedahan ini, Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) kedua-duasekolah ini akan lebih aktif dan membantu anak-anak dan pelajar yang terlajak dengan Sindiket Pelacuran ini menjalankan pemulihan dan menumpukan lebih banyakmasa bersama keluarga.


sumber:pilihan-anda.blogspot.com
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info