Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Gambar-Gambar Kilang Pemprosesan Mayat Yang Mengerikan

Adakah anda percaya atau tidak di negara Rusia terdapat sebuah kilang yang beroperasi untuk memproses mayat…tetapi itulah hakikatnya di mana kilang tersebut sememangnya wujud di dunia ini dan aktif memproses organ mayat-mayat yang tidak dituntut.
mayat1

Ngeri…mayat-mayat dihimpunkan dalam satu bilik

Namun, lebih mengejutkan apabila kilang yang terletak di Rusia ini akan mencuri buah pinggang, kornea mata dan lain-lain bahagian tubuh mayat untuk dijual.  Hasil jualan organ itulah yang menjadi sumber pendapatan mereka bagi membiayai gaji kakitangan yang menguruskan operasi kilang tersebut.

Kilang ini kelihatan sangat ngeri di mana mayat-mayat akan dihimpunkan dalam satu bilik dalam keadaan berselerak dan seolah-olah tidak berharga lagi.  Mayat-mayat tersebut hanya dibiarkan terlentang di mana-mana saja sebelum operasi membedah untuk mengeluarkan organ dilakukan.

Suasana seperti ini sungguh kejam bukan?  Pastinya kilang ini dipenuhi dengan bau-bauan yang kurang enak!.  Dan tidak mustahil juga menjadi kilang paling menyeramkan di dunia.
mayat2

Kerja-kerja memproses mayat giat dijalankan.  Semasa kerja-kerja memproses mayat dijalankan, para pekerjanya akan memotong, membedah, menjahit,membungkus dan berbagai lagi kerja-kerja yang merumitkan.

Sudah semestinya keberanian, semangat yang kuat serta memiliki hati yang  keras untuk para pekerja yang berada di kilang itu.  Jika lemah semangat mana mungkin mereka mampu untuk memproses mayat-mayat tersebut.
mayat4


Terbiar…beginilah keadaan mayat yang dihinakan
mayat6


Selamba…para pekerja dapat bekerja tanpa menunjukkan rasa takut

Mayat-mayat tersebut sebenarnya (mangsa)  adalah mayat-mayat yang dikutip daripada pemandu mabuk yang telah meninggal dunia akibat kemalangan, orang yang tinggal bersendirian dan mati kesejukan, penjenayah yang ditembak mati dan mayat-mayat yang tidak dituntut oleh ahli keluarga.  Malah, goilongan kanak-kanak juga turut menjadi sasaran mereka.
mayat5


Seorang pekerja menunjukkan biji mata yang telah dibotolkan

Seterusnya, selain daripada organ-organ dalaman beberapa bahagian badan juga akan dijual kepada beberapa universiti di seluruh dunia.   Tulang pula akan dieksport kepada farmasi di Ireland manakala negara Jerman membeli tulang-temulang manusia itu untuk membuat gigi tampalan.

Namun, bukan hanya Rusia, negara India dikatakan mempunyai kilang yang serupa iaitu untuk memproses organ-organ manusia untuk eksport.  Mungkin juga kerana bilangan penduduk yang ramai maka mayat-mayat sering tidak dituntut atau gagal disempurnakan dengan baik.

Tidak mustahil juga jika ada ahli keluarga yang menjual mayat kerana tidak mampu untuk mengadakan majlis pengebumian.  Hal ini terbukti kerana terdapat mayat-mayat dibiarkan hanyut di Sungai Gangga begitu sahaja kerana tidak mampu diuruskan oleh ahli keluarga.

Oleh yang demikian, berhati-hatilah andai kita berada di luar negara kerana pelbagai ancaman boleh terdapat di mana-mana malah tidak mustahil juga berlaku di negara sendiri.  Elakkan berjalan berseorangan terutamanya pada waktu malam khasnya kaum wanita malah tidak mustahil berlaku kepada lelaki juga.

Fikir-fikirkan…


 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info