Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Gambar Lelaki Terkuat Di Dunia Tarik 12 Buah Kereta Serentak

Zydrunas Savickas diakui sebagai orang terkuat di dunia dengan rekod yang diperolehinya baru - baru ini . Ia berjaya menarik kereta paling banyak yang boleh dilakukan oleh satu orang .

Savickas sendiri sudah dikenal memenangi pertandingan World Strongest Man sebanyak 5 kali . Ia mempunyai kepakaran dalam menarik simpul tali yang juga digunakannya dalam memecahkan rekod kali ini . Lelaki di Lithuania ini berjaya menarik 12 kereta Nissan Note yang beratnya 12.941 kg .

Keseluruh kereta itu sebenarnya lebih ringan 21 kg dari siri pendahulunya meski mempunyai ruang tambahan 45 liter . Ke - 12 kereta itu ditarik Savickas sejauh lima meter dalam 32 saat saja . Pihak Nissan mahupun Savickas merasa senang dengan pemecahan rekod ini .

" Selalu menyenangkan dapat membuat rekod dunia yang baru . Tak ada masalah saat aku menarik 12 Nissan Note itu , " ucap Savickas . Ia pun pula bertasbih gelaran sebagai lelaki terkuat sedunia dengan penyerahan sijil oleh wakil Guinness World Record , Jack Brockbank .

" Kami senang dengan membuat target tinggi jadi kami turut gembira boleh membantu Savickas mencetak gelar baru , " ujar Taina Erkkila , Communication Director Nissan Nordic Europe . " Senang melihat begitu banyak orang yang datang menyokongnya . "




sumber:http://zamrispoon.blogspot.com/

 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info