Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

PAU 2013: Video 'tak senonoh' DS Anwar ditayang

KUALA LUMPUR: Ucapan dasar Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak pada perhimpunan agung parti, pagi ini turut menyelitkan klip video pendek mengenai tuduhan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Barisan Nasional (BN) membawa masuk 40,000 warga Bangladesh pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu.

Video itu memuatkan beberapa ucapan Anwar di beberapa majlis dan tempat yang berulang-ulang membuat tuduhan mendakwa kononnya UMNO dan BN menggunakan sejumlah warga Bangladesh sebagai pengundi hantu.

Sehubungan itu, Perdana Menteri melahirkan kekecewaannya apabila pihak pembangkang tidak henti-henti mencanang tuduhan palsu berkenaan.

"Perkara ini nampaknya kita tak dapat bendung-bendung lagi untuk dirungkaikan misterinya.

"Lantaran, ketika lawatan rasmi saya ke Dhaka, Bangladesh, baru-baru ini, saya terpanggil untuk mengucapkan orang Bangladesh panggil, ‘Dhonnobad’ yakni terima kasih dalam bahasa Bengali kepada Perdana Menterinya, Sheikh Hasina, kerana membantu menyedia sekian banyak rakyatnya sebagai pengundi seperti dimomokkan oleh pembangkang.

"Ternyata, bak kata orang Pekan, maaf cakap, sampai terkejut Sheikh Hasina sambil menggeleng-gelengkan kepala dengan tegas beliau menafikan bahawa perkara itu tidak benar sama sekali," katanya pada Perhimpunan Agung UMNO 2013 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info