Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Saya sedia maafkan pengundi Cina di Melaka - Idris Haron

KUALA LUMPUR: Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron bersedia memaafkan masyarakat Cina sekiranya benar punca kekalahan beberapa kerusi di negeri itu pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu disebabkan oleh mereka yang tidak menyokong calon Barisan Nasional (BN).

"Kalau benar kemerosotan sokongan kepada BN boleh dituding jari kepada rakan kita yang berketurunan Cina, saya dengan hati terbuka memaafkan mereka dan ingin menganjurkan supaya marilah bersama-sama saya untuk kembali ke pangkal jalan dan menyokong kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bagi pembangunan yang lebih kukuh.

"Jadi di peringkat negeri Melaka, saya dengan rela hati jika mereka (pengundi Cina) mahukan kemaafan... saya akan berikan, yang lebih penting adalah ayuh bersama-sama kembali bersama BN. Marilah kita satukan pemikiran, hati dan tindakan kita untuk bersama-sama membina masa depan yang lebih cemerlang ," katanya pada sidang media selepas melawat Pusat Media RTM di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Terdahulu, bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam menyalahkan kaum Cina sebagai punca utama kekalahan beliau dan menyebabkan BN gagal meraih dua pertiga majoriti kerusi di negeri itu pada PRU-13 lalu.
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info