Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Pasangan leka bercumbuan dalam kereta

Gambar hiasan
GEORGTOWN: Tindakan sepasang kekasih bercumbuan sambil tubuh wanita berada di atas badan te man lelakinya di tempat duduk penumpang membawa padah apabila mereka dicekup kerana didapati berkelakukan kurang sopan di kawasan hentian Rawat dan Rehat (R&R) Bagan Ajam, di sini, malam kelmarin

Pemeriksaan itu dijalankan jam 11.30 malam sepasukan 17 pegawai penguat kuasa Jabatan Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) dik Ketua Unit Operasi JHEAIPP Khairul Azman A sambil dibantu lima anggota Cawangan Penyias Ketenteraan (CPK).

Khairul Azman berkata, ketika rondaan dilakukan sebuah kereta dikesan berhenti di tepi jalan berhampiran pantai di kawasan itu sebelum pemantauan dan pemeriksaan dijalankan.

Menurutnya, ketika merapati kenderaan itu didapati seorang lelaki ditemui terbaring di tempat d penumpang bahagian hadapan manakala seorang wanita yang dipercayai teman wanitanya bera atasnya dalam keadaan mencurigakan.

Katanya, apabila diperiksa dan ditahan, kedua-dua mereka yang berusia 20-an itu menafikan melak perbuatan tidak senonoh. namun selepas disoal siasat mereka mengaku bercumbu.

“Mereka diberikan notis menghadirkan diri di Pejabat Agama Daerah Butterworth.

“Turut ditahan dua lagi pasangan di kawasan itu yang dikesan berpelukan dalam keadaan mencurigakan,” katanya.

Khairul Azman berkata, siasatan lanjut akan dijalankan mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996 atas kesalahan berkelakuan kurang sopan di tempat awam dan kesalahan boleh didenda sehingga RM1,000 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya sekali.

sumber -http://pilihan-anda.blogspot.com/
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info