Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Najis tikus: Dapur hotel tiga bintang Bukit Mertajam diarah tutup

Gambar hiasan
GEORGE TOWN: Dapur sebuah hotel bertaraf tiga bintang di Bukit Mertajam diarah tutup selama 14 hari selepas Jabatan Kesihatan Negeri Pulau Pinang (JKNPP) mendapati ia kotor dan tidak memenuhi syarat yang ditetapkan.

Pegawai Kesihatan Daerah Timur Laut Dr T.

Vasantha berkata hasil pemeriksaan di dapur itu semalam mendapati antara lain tempat menyimpan makanannya terdapat najis tikus.

"Ia tidak mematuhi elemen penting kebersihan seperti kehadiran makhluk perosak seperti tikus, peralatan makanan yang tidak bersih, cara penyimpanan makanan tidak betul dan amalan pengendalian makanan yang tidak bersih.

"Kita telah arahkan dapur itu ditutup untuk kerja-kerja pembersihan selama 14 hari dan premis berkenaan akan diperiksa semula sebelum dibenarkan beroperasi bagi memastikan ia benar-benar bersih," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau berkata operasi oleh Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan JKNPP yang turut disertai agensi penguat kuasa yang lain memeriksa 19 buah hotel di negeri ini dan mengeluarkan kompaun dan amaran atas pelbagai kesalahan.
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info