Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Bayi Berusia 8 Bulan Mati Akibat Salah Ubat Yang Diberikan Oleh Klinik Swasta

ALOR SETAR – Seorang bayi lelaki berusia lapan bulan yang melecur selepas menggunakan ubat diberikan sebuah klinik swasta di sini pada 16 Februari lalu meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) awal pagi tadi.

Bayi malang itu, Muhammad Nasrullah Khairul Nizam meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi HSB kira-kira jam 1.25 pagi.Jenazah Muhammad Nasrullah dikebumikan di perkuburan Islam Masjid Pematang Buluh, Kota Sarang Semut dekat sini pada pukul 9 pagi tadi.

Sinar Harian sebelum ini melaporkan, seorang bapa mendakwa sebuah klinik swasta cuai merawat penyakit ruam bayinya yang berusia lapan bulan sehingga menyebabkan kulit di seluruh tubuh anaknya melecur.

Khairul Nizam Lebai Jusoh, 41, mendakwa, dia membawa bayinya, Muhammad Nasrullah ke klinik berkenaan pada 16 Februari lalu untuk mendapatkan rawatan penyakit ruam yang dialami anaknya itu di bahagian paha dan perut.

Dilaporkan, ubat makan dan pakai yang diberikan pihak klinik kemudiannya menyebabkan badan bayi itu mula melecur dan menjadi kehitaman.
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info