Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Waris Penumpang Negara China Ugut Saman Kerajaan Malaysia

Seperti yang dijangkakan. Dari soal penginapan hinggalah ke makanan, semua nak yang 'class A' punya layanan. Family di mainland China ini memang akan ambil kesempatan kaw². Berbuat baik, dibalas pula dengan saman.

Baca laporan di bawah di petik dari akhbar online KOSMO!:

BEIJING - Sebilangan saudara-mara penumpang pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang di Laut China Selatan mendesak kerajaan Malaysia dan China memberikan jawapan berhubung kehilangan misteri pesawat malang berkenaan, lapor agensi berita Reuters semalam.

Mereka juga mengancam untuk menyaman kerajaan Malaysia selain mahu berjumpa dengan Presiden China, Xi Jinping kerana pesawat tersebut masih belum ditemui.Sekarang, slogan "Apa Lagi Cina Mau" amat relevan ditujukan kepada si cina itu. Hidup mereka berkiblatkan duit, so duitlah jawabnya.

Kita tahu mereka sedang tertekan dan stress melampau-lampau. Bukan mereka saja, orang ramai pun stress dan risau juga walaupun tiada kena mengena atau tiada saudara mara dalam pesawat itu sebab tiada jawapan yang diberikan.

Nak saman? Bukan salah Kerajaan Malaysia. Kerajaan Malaysia serta dengan bantuan beberapa buah negara yang lain termasuklah negara besar seperti America juga telah sedaya upaya mencari pesawat MH370. Habis segala aset ketenteraan dikeluarkan untuk SEARCH and RESCUE. Bukannya Kerajaan Malaysia hanya berdiam diri and minta bomoh teropong or buah nyior yang cari. Jelas dan nyata di sini, mereka hanya mahukan duit. Mungkin nyawa sudah tidak bernilai bagi mereka.

Untuk pengetahuan, selagi pesawat MH370 tidak ditemui, nak saman pun tak boleh kerana tiada bukti kehilangan pesawat MH370 adalah kecuaian Malaysia Airlines (MAS).

Tidak hairanlah bilamana berlakunya kemalangan di negara itu, ramai rakyatnya buat tak tahu je. Bila ditolong, disamannya pula. Baru-baru ini ada kes seorang lelaki di negara CHINA bunuh diri akibat tertekan bilamana dia disaman oleh keluarga mangsa kemalangan kononnya dialah penyebab kemalangan itu sedangkan niat dia cuma menolong mangsa yang secara kebetulan lalu di kawasan berkenaan.

Mungkin bagi mereka, pasukan SAR saja-saja nak meronda berbatu-batu, berjemur dengan panas laut. Tindakan 'membabi-buta' mereka ini hanya akan membuatkan orang dari rasa simpati timbul pula rasa benci.

Kalau mereka tekad nak saman, mohon saman sekali US, Vietnam, China, Thailand, Filipina, Brunei, India, Singapura dan negara-negara lain yang terlibat sebab gagal cari pesawat MH370.




sumber:isupanaz.blogspot.com
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info