Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Tak segan dengan tubuh yang makin 'montok'

TIDAK kisah tampil di khalayak ramai dengan tubuh yang berisi.

Selalunya mereka yang bergelar artis akan memastikan tubuh kembali langsing sebelum kembali aktif dalam industri.

Namun lain pula ceritanya dengan pelakon Izreen Azminda, 28, yang mengakui tidak berasa malu untuk muncul dengan imej demikian.

Izreen berkata, selepas melahirkan anak sulung, Muhammad Adrian Umar pada 13 Julai lalu, berat badannya masih belum mencapai tahap yang ideal.

Bagaimanapun kerana tidak sabar untuk kembali berlakon, dia sanggup muncul di televisyen walaupun belum langsing seperti yang diharapkan.

"Sebelum melahirkan Adrian, berat saya mencapai 80 kilogram (kg), tetapi selepas pantang saya berjaya menurunkan sehingga 66 kg dan masih cuba untuk mencapai ke berat yang ideal iaitu 55 kg.

"Tetapi sudah hampir setahun saya tidak bekerja dan selepas bersalin, rasa teruja pula untuk kembali berlakon sehinggakan saya tidak kisah untuk tampil berisi di khalayak walaupun kebanyakan artis perempuan akan memastikan mereka langsing dahulu sebelum mula kerja," katanya dipetik daripada sebuah portal.
Tambah Izreen, dia juga lebih bersemangat untuk memulakan kerja apabila suaminya, Mohammad Riza Baharuddin turut memberikan sokongan dan galakan.

Namun watak-watak yang menjadi pilihan kini bukanlah seperti yang kerap dibawakannya sebelum ini.

"Memang awal-awal lagi suami dah pesan, nak berlakon boleh, tetapi janganlah pilih watak yang boleh menjejaskan nama keluarga satu hari nanti.

"Alhamdulillah, pihak penerbit tidak lagi melihat saya hanya boleh membawa watak jahat semata-mata tetapi mereka memberi peluang untuk saya mencuba pelbagai karakter," ujarnya.

Izreen turut dicalonkan sebagai pelakon Pembantu Terbaik menerusi drama Perempuan Itu Ibu bagi Anugerah Skrin 2013 (ASK2013).
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info