Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Wardina Safiyyah 'anjing' UMNO?

Banyak mulut menganga semalam bila lihat artis pencen bernama Wardina ini naik ke pentas menerima watikah sebagai Ahli Majlis Konsultansi Perpaduan Negara dari tangan Najib Tun Razak.

Tak kurang juga yang rasa basah - kena kencing.

Ramai tak menyangka wanita yang aktif menghentam kerajaan dan pemimpin BN melalui akaun Twitternya ini, tergamak mengkhianati kepercayaan Pakatan Rakyat dengan merelakan diri menjadi alat atau anjing suruhan kepada Najib.


Benar, selain Wardina, seorang Ahli Parlimen Pakatan Rakyat, Datuk Dr. Mujahid Rawa juga dipilih menganggotai majlis tersebut, tapi Wardina dan Mujahid adalah 2 watak yang jauh berbeza, dengan pendirian Mujahid yang tegar menentang kerajaan memang bukan rahsia dan tak perlu dipertikaikan lagi.

Lagipun Mujahid masuk dalam Majlis ini sebagai mata dan telinga Pakatan Rakyat, mudah nak dapat maklumat dalaman tentang apa yang kerajaan akan buat mengenai perpaduan dan bagaimana Pakatan Rakyat boleh buat dengan lebih baik lagi, menggunakan maklumat dalaman ini.

Sedangkan Wardina? Dia bukan ahli mana parti komponen Pakatan Rakyat pun - sekurang-kurangnya tak pernah isytihar secara rasmi.

Bezanya cuma, dia menggambarkan dirinya sebagai penentang kerajaan dan mengaut banyak populariti hasil dari pendirian tersebut, tapi akhirnya, dia jadi anjing Najib juga, malah bangga dan terharu pula kononnya dengan 'kepercayaan' yang diberikan Najib.

Apa yang berlaku ini sebenarnya mengingatkan aku kepada dakwaan sesetengah pihak kononnya blog ini adalah milik UMNO. Bila tanya bukti, semuanya terkedu-kedu macam orang bodoh. Memang pandangan dalam blog ini kadang-kadang 'tak masuk' dengan sesetengah orang, tapi peduli apa masuk tak masuk?

Baca lanjut di Negara Pakatan Rakyat
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info