Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Pesanan Nabi Muhammad Jangan Bunuh Sebaiknya Halau Dengan Cara Ini

Harian Metro - JGN BUNUH SEMUT! kalau nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah .. "Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s.. Ini rumahku.. Aku mahukan kebersihan.. 

Kamu adalah makhluk Allah s.w.t. yg sentiasa berzikir kepadaNya.. Jika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat".. 

Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. 

Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^^ Cintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya.. **syaitan berbisik "erm xpayah la copy kisah semut jer pon..." p/s ..copy je la... x susah pon...xluak pun internet 2...tambah pahala lg ada....hanya d sbbkan anda share maka org lain xkan berbuat dosa tanpa d sedari...subhanaallah .
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info