Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Alasan tumpang makan, tapi pakai tuala...

Gambar hiasan
Melaka: Tindakan seorang lelaki berkurung dengan tunangnya di bilik kononnya mahu menikmati makan malam membawa padah apabila dicekup Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) di sebuah hotel bajet di Taman Merdeka, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, pasangan membabitkan wanita berusia 22 tahun dan lelaki yang berusia 25 tahun itu dicekup di dalam bilik disewa lelaki didakwa tunangnya itu.

Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama JAIM Rahimin Bani berkata, ketika pemeriksaan, lelaki terbabit hanya berkemeja-T dan memakai tuala, manakala pasangannya berpakaian lengkap.

Katanya, siasatan mendapati lelaki terbabit datang dari Selangor ke negeri itu untuk bertemu tunangnya bagi membeli kelengkapan perkahwinan mereka sebelum menyewa bilik hotel kononnya untuk berehat.

“Wanita yang menetap di Alor Gajah itu masuk ke bilik hotel dengan alasan mahu menumpang makan sebelum ditahan JAIM,” katanya.

Rahimin berkata, pasangan terbabit mendakwa tidak melakukan perbuatan tidak senonoh sepanjang berkurung di bilik berkenaan.

Katanya, mereka mendakwa akan keluar semula bersama selepas wanita itu selesai makan di bilik berkenaan.

“Kehadiran JAIM lebih awal sekurang-kurangnya dapat membanteras perbuatan maksiat yang mungkin boleh terjadi di bilik itu,” katanya
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info