Harian Metro Online

Harian Metro Online | Sinar Harian | Berita Harian Online | Berita Semasa | beautifulnara |

Ada Wanita Melayu Mohon Maaf Pada Saya – Kit Siang

KUALA LUMPUR – Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang menjangkakan pakatan pembangkang akan mencatatkan keputusan cemerlang sokongan Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14)

Beliau beranggapan demikian hanya berdasarkan kepada satu peristiwa yang dialaminya sewaktu sedang mengambil beg di sebuah lapangan terbang dalam negara baru-baru ini.

“Pada waktu itu seorang wanita Melayu datang berjumpa dengan saya dan memohon maaf kepada saya. Saya amat terperanjat dan bertanya mengapa dia meminta maaf.

“Wanita itu beritahu sepanjang 18 tahun hidupnya amat bencikan saya kerana menganggap saya orang jahat yang membenci Melayu dan Islam. Selepas dia mendapat pelbagai maklumat betul di internet, kini dia mengetahui perkara itu tidak benar,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Justeru, Kit Siang yang merupakan Penasihat DAP mendakwa, episod tersebut perlu menjadi sumber inspirasi kepada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS untuk menangani sebarang usaha memecahbelahkan kepimpinan pakatan pembangkang.

Dakwanya, revolusi maklumat akan membantu pakatan pembangkang untuk membebaskan minda orang ramai daripada dipenjarakan oleh propaganda.

“Apa yang penting pakatan mesti tetap pada matlamat politik dan pilihan rayanya sehingga berjaya,” katanya. – mynewshub.my
 
Copyright © 2014 Harian Metro Online - All Rights Reserved
Template By Catatan Info